Сторінка логопеда

Артикуляційні вправи з застосуванням логопедичного намиста.

Артикуляційна гімнастика - це невід'ємна частина логопедичного впливу. Без хорошої рухливості і диференційованої роботи артикуляційного апарату важко досягти правильної звуковимови і чіткого злагодженого мовлення. Для підвищення результативності під час проведення артикуляційної гімнастики логопеди застосовують логопедичне намисто (логонамисто, логобуси) - тренажер для м'язів артикуляційного апарату. Також логонамисто допомагає логопеду в роботі з проблемами жування та ковтання.

Важливе місце в структурі заняття в логопедичній роботі відводиться артикуляційній гімнастиці, яка застосовується найчастіше при постановці звуків. Метою артикуляційної гімнастики є вироблення правильних, повноцінних рухів органів артикуляції, необхідних для правильної вимови звуків.

Характеристики логопедичного намиста

  • намистини із харчового силікону, безпечні для дітей;

  • яскраві, міцні, пружні та приємні на дотик;

  • стійкі до багаторазової дезінфекції;

  • можна кип'ятити, дезінфікувати та заморожувати;

  • шнур міцний та безпечний у використанні, швидко сохне, зносостійкий.

Правила проведення гімнастики з логонамистом

  • Артикуляційна та міогімнастика проводяться щоденно. Для гарної результативності дуже важливо регулярно виконувати комплекс вправ.

  • Необхідно слідкувати, щоб при виконанні вправ рухався лише язик, а тіло (плечі, голова, шия), а також нижня щелепа повинні залишатись нерухомими.

  • Вправи слід виконувати перед дзеркалом, щоб дитина могла контролювати свої рухи.

  • Темп має бути середнім, амплітуда максимальною - в такому варіанті найбільш правильно і ефективно навантажуються м'язи.

  • Кількість повторів: починати слід з мінімальної кількості повторів до перших ознак втоми, і поступово збільшувати їх кількість.

  • Між вправами необхідно робити незначний інтервал.

  • Обов'язковими є мотивування та позитивне налаштування дитини на успіх.

На логопедичних заняттях логопед індивідуально добирає намистини та вправи з ними відповідно до індивідуальних потреб кожної дитини. Варіантів вправ з логопедичним намистом можу бути безліч, залежно від особливостей будови та рухливості артикуляційного апарату дитини, залежно від розміру та форми логонамистини.

Варіанти вправ з логопедичним намистом

  1. Утримування намистини на язику.

  2. Дотягнутися кінчиком язика до намистини.

  3. Штовхати намистину, розхитуючи її кінчиком язика.

  4. Заховати намистину, утворюючи «чашечку» так, щоб вона утримувалась центральною частиною язика.

  5. Утримувати намистину язиком за верхніми і нижніми зубами.

  6. Заховати намистину в ротову порожнину і рухати нею в різні сторони, активізуючи таким чином органи артикуляції.

  7. Заховати намистину за щоки.

  8. Заховати намистину за губи.

  9. Утримувати намистину губами.

  10. Утримувати намистину між губами і зубами (зімкненими), злегка тягти за ланцюжок, дитина повинна утримувати намистину.

  11. Ловити падаючу намистину губами, зубами.

  12. Рухати намистину язиком горизонтально ↔ (вправо-вліво).

  13. Рухати намистину вертикально ↕ (вгору-вниз).

  14. Видувати намистину, охоплену губами, з рота сильним струменем повітря.

  15. Прокручування намистину на ланцюжку кінчиком язика.

Такий тренажер успішно можуть застосовувати в домашніх умовах батьки, розвиваючи рухливість артикуляційного апарату дитини та готуючи його в ігровій формі до правильної вимови звуків.

Поради батькам 

з розвитку правильної звуковимови дітей. 


            Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема у розвитку її мовлення, належить сім'ї. Адже перші слова, перші речення дитини вимовляє в колі близьких людей - батька, матері, бабусі, дідуся. Вчасне не виправлення мовленнєвих вад призводить до порушень і затримки загального розвитку дитини, спричиняє труднощі у сприйманні та аналізі як навчального матеріалу, так і реальних подій. От чому логопед завжди попереджає батьків, намагаючись застерегти їх від легковажного ставлення до проблем мовлення їхньої дитини.
   Наше мовлення складається із звуків. Правильно вимовляти звуки рідної мови дитина має навчитися до школи. У дошкільному віці простежується неправильна вимова дитиною звуків. Це цілком закономірне явище. Але більшість дітей не може самостійно опанувати правильну звуковимову, отже, потребує допомоги дорослих. Не всі батьки приділяють цьому серйозну увагу. Деякі вважають, що настане час, і дитина сама навчиться говорити. Якщо ж дитина продовжує говорити з помилками, вони дивуються: «Чому ж ти досі не навчився говорити правильно?» Допомогу дітям із серйозними вадами мовлення надають спеціалісти - вчителі-логопеди. Щоб своєчасно виправити звуковимову дітей, батьки мають знати ті вади, які найчастіше зустрічаються у дошкільному віці. Тому ось декілька порад батькам з розвитку правильної звуковимови:

  • не повторюйте за дитиною неправильної вимови звуків;
  • розмовляйте з дитиною, правильно вимовляючи слова;
  • своєчасно виправляйте неправильну звуковимову дитини;
  • якщо мовлення вашої дитини нечітке і незрозуміле для оточення, зверніться до вчителя-логопеда;
  • вірші, чистомовки, скоромовки стануть надійними помічниками у вихованні правильного і виразного мовлення вашої дитини;
  • постійно стежте за правильністю мовлення дитини;
  • своєчасно виправляйте граматичні помилки;
  • не втручайтесь у дитячі розповіді, спочатку вислухайте дитину, а потім виправляйте помилки;
  • у двомовних сім'ях завжди звертайте увагу на те, якою мовою говорить ваша дитина, виправляйте помилки двомовності;
  • після кожного заняття з вчителем-логопедом завжди повторюйте завдання та вправи вдома, для більш швидшого оволодіння правильною звуковимо

© 2020 КЗ "Інклюзивно-ресурсний центр" ТМР. Інклюзивна освіта-  рівні можливості для кожної дитини.   
Створено за допомогою Webnode Файли cookie
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати